~ ditanggung beres, dong ~

Sep 3, 2010

dalam dua hari ni, aku kena siapkan banyak kerja admin.
berkait dengan urusan laporan itu dan ini. surat itu dan ini.
sebenarnya semua tu bukanlah urgent pun.
tapi yg menjadikannya urgent ialah aku tak punya masa dah.
hari ni kira last day. kalau kerja tu tak buat, maknyanya tertangguh seminggu atau lepas cuti raya nanti.
inilah padahnya kalau terpaksa cuti. susah nak merancang kerja.
tapi mujur juga, fikiran aku tak buntu walaupun banyak benda yg nak diselesaikan.
dapatlah aku siapkan dengan cepat juga, malah kadar kepantasan menyiapkan kerja mungkin dua kali ganda berbanding tempoh kerja biasa! ha ha...
kadangkala kita lebih kreatif & fikiran lebih tertumpu jika dalam terdesak.
apa pun setakat tengah hari ni, sudah 90% kerja yg aku rancang sebelum cuti dah beres.
boleh la aku menikmati cuti dengan fikiran lega tanpa serabut atau memikirkan kerja yg tertangguh...
esok start cuti! yey yey...

2 refleksi:

rahimin said...

selamat hari raya bro...
cuti awal tk bmkna boleh raya awal
tau...he he

bangsawan nilai said...

selamat hari raya, maaf zahir batin.
apasal plak cuti awal tk leh raya awal? he he