~ lain makan nangka, lain kena getah ~

Sep 3, 2010

tentunya kita akan terpinga-pinga mencari jawapan atau di mana silapnya bila ditanyakan mengapa bungkusan atau surat yg kita hantar lewat sampai.
sedangkan kita sudah menghantarnya 2 minggu sebelumnya.
lagi pula, jarak antara kuala lumpur dengan bangi tidak sampai pun 40km.
sebenarnya hal yg sama pernah terjadi dua atau tiga kali sebelum ini.
dan aku menerima komplen yg serupa.
untuk mengelakkan dianggap aku sengaja membelakangkan tarikh penghantaran, aku usaha sendiri mengeposkan menggunakan pos laju atau kurier.
malah kalau jaraknya tidak berapa jauh, aku akan melakukan serahan tangan.
tapi kerja sebegitu sebenarnya mengambil masa aku. sekali gus mengganggu urusan lain.
sekali dua, mungkin takde hal. tapi kalau dah kerap sangat menjalankan urusan yg tidak sepatutnya aku buat, rasa tidak wajar pula.
jadi, aku tidak lagi menguruskan kiriman seperti dulu.
aku percaya punca masalah ini bukanlah sistem pengeposan peringkat nasional. tetapi lebih disebabkan kelemahan dan kelembapan sistem mel dalaman.
tapi tak sangka pulak begitu lemah, hinggakan kiriman bungkusan berisi manuskrip pun mengambil masa 2 minggu untuk sampai ke tangan penerima!
aku tidak boleh terima...
jadi, selepas ini, aku kira perlu untuk menguruskan sebarang kiriman terus dengan pihak pengendali pos.
biarlah aku kerja lebih sikit, asal hati senang. telinga pun tak sakit kena komplen.

1 refleksi:

rahimin said...

lebabb gile sistem mel nko.
nasib baik kompeni aku courier