~ telunjuk lurus, kelingking berkait ~

Sep 17, 2010

aku mungkin sedikit naif atau lurus.
tapi bukan b.o.d.o.h.
kalau nak bersandiwara, buatlah sorang-sorang.
kenapa libatkan aku dalam lakonan itu.
kalau mahu katakan mahu, kenapa berputar-putar 360 darjah.
kalau itu yg dihajatkan, kenapa perlu berkias-kias.
aku paling terpukul. aku paling terkilan.
di depan telunjuk lurus, tapi di belakang kelingking berkait.
takkanlah dalam masa seminggu segalanya berubah.
aku pasti, ianya sudah dirancang lama sebelum itu.
mengetahuinya daripada orang lain lebih memeritkan.
kalau maruah diri sanggup digadai beli, silakanlah.
tapi kenapa aku kau masukkan dalam perancangan licik mu itu...
jangan salahkan aku, jika selepas ini aku hilang respek.
usah pelik, jika aku melawan arus.

2 refleksi:

tdevaraj said...

mungkin respons aku ni bagai mencurah minyak pada api tapi lantaklah...aku kena tulis gak:

Kau banyak beri muka kat dia kot? Kau tunduk hingga capai tahap tunduk Jepun..last-last kena pijak?

SO, apa gameplan you untuk berhadapan dengan si durjana? Kalau ikut pembacaan aku, si durjana banyak muslihat, bijak atur strategi. Kau asyik kalah dalam percaturan dia.

Soklan cepumas: bila you nak menang?

bangsawan nilai said...

bkn soal kalah-menang...

aku dh dpt ilham dpd star wars trilogi "revenge of the jedi"