- yalal chin sudah tiada -

Oct 18, 2010

aku bukanlah peminat tegar drama melayu.
tetapi kenal jugaklah pelakonnya. sebab wifey memang peminat setia drama melayu.
kadang-kadang aku ikut tonton bersama sesekali.
yala chin pelakon yg agak veteran. bukanlah aku peminat setianya.
jadi, apa kaitannya dengan aku...?
sabtu lepas aku tonton dalam berita yg dramatis yalal chin sudah meninggal dunia.
secara peribadi aku beberapa kali terserempak dengannya.
terutama di kedai mamak berhampiran rumahku.
kebetulan setiap hujung minggu aku akan bersarapan dengan famili di kedai mamak.
kerap jugak aku ternampak kelibat yalal chin di situ.
biasanya dia akan minum & makan seorang diri. duduk di meja sambil membaca akhbar.
dia kelihatannya 'low profile' dalam dunianya tersendiri.
dalam bulan puasa tempoh hari aku, ada juga terserempak beberapa kali dengannya di bazar`ramadhan. seorang diri jugak.
aku percaya yg dia tinggal di kawasan perumahan yg sama denganku. atau setidak-tidaknya dalam lingkungan berhampiran.
ya, kini yalal chin sudah tiada. pastinya aku tidak akan melihat kelibatnya di kedai mamak macam selalu.
al-fatehah.

0 refleksi: