~ cuti yg tertangguh ~

Oct 5, 2010

ada ketika-ketikanya, kita rasakan perlu untuk bercuti.
rehatkan minda. rehatkan badan. cas semula bateri.
aku memang bercadang untuk bercuti sekembalinya boss dpd 'bercuti'.
namun rancangan utk bercuti itu terpaksa ditangguhkan. kerana boss tiba-tiba memanjangkan cutinya.
situasinya sekrang, aku boleh meluluskan cuti staf lain, tapi aku sendiri tidak boleh bercuti.
kerja memang banyak, sampai tak menang tangan.
tapi kalau tunggu takde kerja, bila pun tak habis. jadi, sampai bila-bila pun tak boleh cuti.
produktiviti kerja aku sebenarnya sedikit terjejas.
minda aku sedikit kalut dan perlukan rehat.
masalahnya aku tak tahu sampai bila situasi ini akan berlarutan.
banyak keputusan yg aku ambil sebenarnya kalau ikut peraturan & etika memang tidak tepat.
tapi kalau keputusan tidak dibuat, kerja tidak boleh dijalankan.
aku cuma guna budi bicara. betul atau tidak, aku sendiri tak boleh menilainya.
aku tak punya sebarang kuasa pun.
kalaulah ada perkara berbangkit selepas ini, pandai-pandai akulah menjawabnya.
aku buat demi kompeni ni. tidak ada kepentingan lain.
aku benar-benar perlu rehat. perlu cuti sekarang...
sedangkan, adakah orang lain ambil peduli?

0 refleksi: