antara personal dengan profesional

Jul 22, 2009

aku dh lama kenalinya. tentulah...semua org kenal dia. antara yg paling 'popular' & berpengaruh dlm persatuan. aku anggap dia sbg kawan. tk tahulah pulak apa anggapannya pdku. aku menyimpulkan begitu, lantaran sikapnya terhadapku sukar ditelah. adakala mesra, adakala dingin. terkadang ramah, terkadang diam bisu seribu bahasa.
pd pertemuan sebelum nipun ada ketikanya agak tegang, pd ketika lain plk 'mesra alam'. pernah diluahkannya "nkorang tk komited dgn persatuan' , 'korang tk bagi kerjasama', 'nko dgn boss nko sama,semua kita org buat tk betul". tp aku tk anggap kata2nya serius sgt. masih anggap sbg banter atau kutuk2 yg friendly bersama kwn2. tp pd ketika yg lain kami bergelak ketawa, mkn roti canai bersama2 (...dan dia yg belanja), cerita pasal bola...pendeknya spt tk apa2 sengketa atau masalah antara kami.
segalanya bertukar kitaran lagi sejak 2 minggu lepas. susulan 'pertentangan' pdpt dlm satu mesyuarat. itupun slps aku dicabar olhnya sdr, spy dibangkitkan dlm mesy. akhirnya, wp aku tk anggap sbg menang ttp sekurang2nya aku menyahut cabarannya. akhirnya dia terpaksa akur. slps mesy. itu dia terus pulang tanpa menyertai jamuan tengah hari yg disediakan penganjur/tuan rumah. membuatkan yg lain tertanya2 di mana gerangannya. tdk spt selalu, dialah yg paling seronok /riuh bila agenda makan2.
tgh hari td aku cuba menghubunginya melalui telefon. sbb ada urusan segera yg perlu dibereskan. dan hanya dia sbg 'org penting' yg boleh mengesahkan & mengambil tindakan. ttp sudah lebih 5 panggilanku tk berjawab hinggalah ptg ini.
adakah dia tersinggung dgn peristiwa 2 minggu lps? atau bersikp dingin semula? spt yg aku faham, sikapnya sukar diduga. ttp kalaulah dia seorg profesional, pasti tdk bersikap personal & emosional...

1 refleksi:

Dr Purva Pius said...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

BORROWERS APPLICATION DETAILS


1. Name Of Applicant in Full:……..
2. Telephone Numbers:……….
3. Address and Location:…….
4. Amount in request………..
5. Repayment Period:………..
6. Purpose Of Loan………….
7. country…………………
8. phone…………………..
9. occupation………………
10.age/sex…………………
11.Monthly Income…………..
12.Email……………..

Regards.
Managements
Email Kindly Contact: urgentloan22@gmail.com