nak berlawan...mana gelanggangnya?

Jul 5, 2009

aku tinggal di kaw. perumahan yg agak luas. terbahagi kpd bbrapa gugusan. jd penghuninya jgk ramai, memang boleh benar jika diadakan sbrg aktvt sukan misalnya sesama gugusan itu. aku dh nampak satu kain rentang di gerbang masuk ke perumhn ni sejk sebulan lebih.mempromosikan pertndingan futsal. 2 minggu lepas jiran aku ada bertanyakan sama ada aku minat nk join. aku tk pernah main pun malah kasut futsal pun aku takda. lgpun aku tk arif sgt pasal futsal ni. pagi ini, ahad 5 julai akan berlangsunglh acara tu.
seperkara yg menarik yg bermain2 di kepalaku ialah bagaimana penganjur (siapa sj lah) boleh terpikir nk anjurkn futsal ni. sdgkn di kaw. perumahan ni takda satupun gelanggang futsal. khabarnya pertandingan ini akan diadakan digelanggang futsal yg jauhnya 10 km dr sini. aku jgk tk pasti, siapakah yg masuk mewakili gugusan kejiranan aku. di mana mrk berlatih? bila?
bagi aku sbg penganjur, biarlah kita berpijak di bumi nyata. jgn main belasah je.rg lain anjur main futsal, kita pun buat. eloklah mrk mintk penaja atau pemaju atau kumpul dana buat gelanggang futsal dulu. lps tu dah berlatih, dh mahir barulah buat pertndingan. kalau tk pun jadikannya aktvt riadah. ini tdk, pakai hentam keromo aje...

0 refleksi: