kalaulah ramai orang begini

Jul 21, 2009

smlm dr. s menelefonku. ketika tu aku sdg menghadiri sebuah majlis forum. jadi aku terpaksa menyingkatkan perbualan & berjanji akan menelefonnya semula hari ni.
pg tadi aku menelefonnya. dia berkata lebih selesa utk menemuiku di pjbt. lalu menetapkan utk dtg jam 10:30 pg. sedar tk sedar dgn kesibukan kerja, masa berlalu. cuaca yg mendung sjk awal pagi akhirnya menurunkan hujan yg agak lebat.
tepat jam 10:30 dlm hujan lebat itu, tiba2 muncul dr. s mengetuk pintu bilik pjbtku. aku terkejut. dgn payung di tgn kiri & beg di tgn kanan dia masuk lalu bersalam. bajunya basah kuyup. maklumlah walaupun berpayung, kalau hujan lebat, tetap basah.
aku kagum dgn sikapnya. katanya janji tetap janji, hujan bukanlah alasan yg cukup kuat utk tdk menunaikan janjinya. walaupun aku faham jika dia terlewat sikit memandangkan cuaca hujan, tp aku perlu tabik dgn sikap terpujinya itu.
kalaulah ramai org lain sptnya...alangkah baik!

1 refleksi:

Dr Purva Pius said...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

BORROWERS APPLICATION DETAILS


1. Name Of Applicant in Full:……..
2. Telephone Numbers:……….
3. Address and Location:…….
4. Amount in request………..
5. Repayment Period:………..
6. Purpose Of Loan………….
7. country…………………
8. phone…………………..
9. occupation………………
10.age/sex…………………
11.Monthly Income…………..
12.Email……………..

Regards.
Managements
Email Kindly Contact: urgentloan22@gmail.com