- gambir atau terubuk -

Apr 28, 2011

seorang kawan menelefonku dari sarawak.
tujuan utamanya bertanyakan pasal satu projek yg aku sedang usahakan.
dia ke sana pun untuk meninjau projek yg sedang diusahakannya.
dia seorang yg serius. memang workaholic. aku kenali dia daripada seorang lagi kawan.
tapi di hujung perbualan telefon itu dia melawak. dan agak janggal bunyinya...

kawan: nko nak kirim ape?

aku: tak de apa-apa lah...

kawan: mana tau nak kirim, gambir sarawak...ha ha ha ha

aku mulanya terdiam. kemudian turut ketawa yg dibuat-buat...ha ha ha

aku: kalau dapat ikan terubuk masin pun ok gak...

kawan: ye gak kan...

selepas memberi salam. perbualan telefon pendek kami pun tamat. kemudian aku pun teringat seorang kawan lain yg pernah bertanya, sedap ke makan gambir sarawak tu?

0 refleksi: