- serupa tapi harga tak sama -

Apr 18, 2011

kenapa harga air mineral tak sama. satu, sebab ia ikut jenama. kedua, ikut di mana ia dijual atau dibeli.



kalau beli di pasar raya besar, mungkin boleh dapat murah kalau beli secara pukal. hari tu, masa jalan-jalan kat 'mid veli' (ikut stail erin...) eril kata dia dahaga. walaupun aku kata tunggula, kejap lagi kita pergi lunch, beli air sekali. tapi dia dah rasa tak tahan, dahaga sangat. bukan dia nak beli air 'pelik' sangat. nak beli air mineral je katanya.



aku pun berikan duit rm10 suruh dia beli air. dia pun pergilah dengan ditemani erol. sementara aku tunggu, di kedai kasut sebab wifey tengah membelek-belek kasut. tak lama kemudian, erol & eril sampai. termengah-mengah dengan sebotol air mineral yg sudah separuh diminum. eril pun memulangkan baki duit rm10 yg aku beri tadi. bakinya rm6. aik....! menimbulkan sikit tanda tanya padaku.



"beli kat mana air mineral ni...? tanyaku sambil masih memegang duit baki.


eril pun tunjuk arah kedai dia beli air mineral tu.


"emmm...patutla" aku tak komen apa-apa.


kenapa aku tak hairan harga sebotol air mineral sampai rm4? sebab eril beli di


STRUDELS.



mujur juga aku berikan dia duit rm10 tadi, kalau aku bagi rm2 tentu, botol air mineral pun takde...

1 refleksi:

rahimin said...

ha ha...lenkali nko kena pesan beli dekat mana. budak2 dia ingat harga sama je kt mana2