back to school

Jan 4, 2010

musim sekolah bermula lagi. sbg menunaikan tanggungjawab sbg papa kpd anak2nya, spt beberapa thn kebelakangan aku mengambil cuti utk kembali ke sekolah.
tahun 2010, giliran erin pula memasuki thn satu. aku yg lebih teruja dpd erin. sibuk memastikan semuanya lengkap dpd beg, alat utlis hinggalah baju & kasut.

erin sudah pun didaftarkan ke thn satu sjk 2 thn dulu. september lepas dibuat pengesahan pendaftaran & pd 2.1.2010 erin didaftarkan dgn 'rasminya' ke tahun 1. pelik bunyinya bukan? ttp itulah hakikat (birokrasi?) yg perlu dilalui utk mendaftarkan anak ke sekolah pd tahun2 kebelakangan ini. kalau dulu seingat aku. pd hari pertama ke sekolah itulah mak bapak kita akan hantar & daftarkan kita sekali gus. sekarang kalau dibuat begitu, alamatnya kena rejectlah jawabnya!

pd hari pertama ke sekolah aku hantarkan erin. mujur eril ada membantu 'memantau' thn ni sbb dah masuk thn 4, lebih matang membimbing adiknya.
erin kelihatan sedikit gusar & gemuruh, perkara biasa pd mana2 budak yg baru menempuh alam persekolahan. spt biasa, erin & kawan2nya berserta ibu bapa perlu mendengar sesi taklimat & ceramah guru sebelum masuk ke kelas.
alhamdulillah hari pertama berjalan lancar. aku bnyk dibantu olh eril yg menjadi bodyguard pd erin.

0 refleksi: