Bagai ada yang tak kena

Jan 20, 2010

...itulah yang aku rasakan sebaik masuk ke ofis utk memulakan tugas pagi ini.
oleh sebab sudah biasa & bertahun-tahun menghuni bilik ofis, aku tahu di mana duduk letaknya setiap barangan atau peralatan dlm bilik tu.
kalau ada yg terusik atau terambil, aku akan segera tahu.
pagi ini, ada sesuatu yg tak kena bila aku melangkah masuk.
spt biasa aku antara yg terawal sampai.
malah pagi ini, aku yg buka pintu ofis, hidupkan lampu ofis yg masih bergelap.
semasa meninggalkan bilik ini petang semalam, semuanya seperti biasa.
kalau ada pun yg masuk ke bilik ini, pastinya dlm waktu petang atau mlm tadi.
aku sudah pun mengambil gambar, "bahagian yg diusik" dgn kamera hpku.
kalau perlu, aku boleh rujuk pada rakaman cctv.
yg pastinya, 'ada seseorang' masuk ke bilikku - di luar waktu pejabat.
wbp aku dah pastikan tiada sebarang barangan atau peralatan yg 'kurang' atau diambil.
tapi, ada yang tak kena pada bilik ofisku ini, hari ni...
apakah tanda atau buktinya?
apa yg sudah 'terusik'?
hanya aku sbg penghuni bilik ini yang tahu...

0 refleksi: