yang mana satu agaknya ...

Aug 25, 2009

1.
saya ada phD nk diterbitkan. pd awalnya saya tk bercadang nak terbitkan. tp slps dpt galakan dpd rakan2 pensyarah lain saya rasa why not? lgpun pelajar saya pun minat nk tahu lebih lanjut bila tesis tu saya rujuk dlm kuliah. bagaimana caranya nk terbitkan buku? boleh ke? saya percaya buku ni boleh diterima ramai. lagipun dlm masa sama saya nak berkongsi pengalaman saya, kajian saya, pengetahuan saya & maklum balas dpd pembaca.
2.
saya ada phD nk diterbitkan. sebenarnya saya dah dapat tawaran untuk terbitkannya. tapi saya tak nak terburu2. saya nk buat survey tentang penerbit dulu. berapa royalti you boleh bagi saya? berapa cepat you boleh terbitkan? boleh tk uruskan pelancaran buku ini nanti? saya nak buku saya nanti dipamer & dijual di toko buku besar spt mph, borders, kinokuniya boleh kan?

2 bakal pengarang menemuiku pd hari isnin. kedua2nya berminat nak jadikan tesis mrk sbg buku & kami sbg penerbitnya. siapa agaknya yg memiliki ciri pengarang sebenar?

0 refleksi: