alamak! banjir lagi...

Aug 28, 2009

slps apa yg berlaku semlm separtutnya aku lebih teliti. itulah yg aku lakukan. olh sbb kereta aku biasanya tdk diletakkan di porch, jadinya ianya terdedah pd 'cabaran' cuaca terutama hujan & panas. ptg semlm pun hujan, jd aku pastikan semua tingkap kereta tertutup rapat terutama di bhg penumpang depan.
mlm td aku keluar utk ke masjid utk solat terawih. bila pulang, aku pastikan sekali lg tingkap di bhg itu tertutup rapat. pagi ini pun hujan turun lg. bila aku nk membuka pintu keretaku...ternampak yg tk sepatutnya berlaku. alamak! cermin tingkap kereta ku tdk tertutup rapat! kali ini di bhg pemandu plk... aduh gerangan apakah yg dh berlaku sejak dua hari ni. basahlah tempat duduk, stereng, dashboard & alas kaki. aku terpaksa alas dgn surat khabar utk duduk. tentunya tk selesa, tp tu aje pilihan yg ada...
dlm masa memandu ke tmpt kerja, aku terfikir bhw bukan sj keretaku terdedah pd basah dek hujan, ttp jg terdedah pd pencuri kereta. maklumlah cermin tingkap terdedah bermakna mempelawa mrk bertindak. cermin tingkap terdedah samalah maknanya dgn kereta yg tdk berkunci...

0 refleksi: