bila kereta dilanda banjir kilat

Aug 27, 2009

slps ambik bebudk dr taska smlm, aku letak kereta di dpn rmh spt biasa. hujan br aje teduh. tp masih ada tanda2 nk hujan lg. tk lama kemudian wifey pulang dr kerja. spt biasa, kami buat 'rombongan' ke bazar ramadan berhampiran rmh. guna kereta wifey.
sepnjg mlm tadi hujan turun sekejap lebat, sekejap renyai, sekejap teduh. hinggalah awal pagi. spt biasa slps sahur, aku tk tidur. slesai mandi & solat subuh akan terus ke tmpt kerja. tp ada sesuatu yg tk kena pd keretaku pg ini. tmpt duduk kereta di bhg penumpg dpn basah. begitu jgk dashboard. alas kaki jgk basah.
laaa... begitulah yg terpantul dr mulutku. bila melihat cermin tingkap di bhg tu tk tutup rapat. malah agak luas. pastinya smlm semasa menjemput bebudk balik dr taska, aku tk tutup tingkap semula. atau ada yg gatal2 tgn membukanya tnpa pengetahuan aku. apa pun salah aku jgk kenapa tk periksa dulu sebelum kunci & tinggalkn kereta. sudahnya...banjir kilat!

0 refleksi: