bekerja dengan mata terpejam

Aug 27, 2009

selasa lalu, aku keluarkan surat panggilan mesy. bulanan utk staf. olh sbb boss tkde, maka akulah yg diamanah mempengerusi mesy. surat itu sudah diedarkan kpd semua staf. mrk jgk sudah meletakkan initial masing2, sbg perakuan makluman sudah diterima.
dlm surat panggilan mesy. tu jg tercatat bhw. mrk perlu menyerahkan laporan tugasan bulanan individu & laporan bulanan ketua bhg. semua laporan itu mesti diserahkan selewat2nya jam 10:00 pg ini.
mesy. akan diadakan esok, pagi jam 9:30. kebiasaannya mrk perlu menyerahkan laporan2 tsbt 2 hari sebelum mesy. maknanya aku bagi sedikit kelonggaran. wbp hingga jam 12:00 tgh hari td, satu laporan pun aku blm terima.
nampknya semua di sini hanya buat kerja sbb arahan boss. bukan sbb nk kerja, atau buat kerja sbb itu dh memang kerja mrk.
aku tk terkejut langsung. malah sudah jangka sejak awal.
semasa belajar dulu, seorg profesor pernah berkata bhw ramai pelajar "membaca dgn mata terpejam". jadi aku buat kesimpulan bhw staf di tmpt aku, "bekerja dgn mata terpejam..."

0 refleksi: