kuching ... 2

Aug 2, 2009





perjalanan yg panjang
lbh krg 1/2 jam dlm penerbangan pilot bgtau yg kjp lg akan dihidangkan mkn. tk lama kemudian, pilot umum spy stafnya tangguhkn hidangan sbb cuaca krg baik & mintk penumpang pasang tali keledar. cuaca di luar hujan dgn kilat. pesawat yg dinaiki bergegar & bergoyang agak kuat jgk. aku perhati pasangan di sebelah berpegag tgn. aku tkda sapa nk pegang, pegang aje kerusi dpn. di sebelah sana, aku lihat penumpang ada yg menutup mata, ada yg tunduk ke bwh aje. muka saspen jelas pd muka masing2. lama jgk kira2 10 minit. suasana kembali tenang. kami dihidang makan. aku pilih nasi goreng dgn sambal udang. ada jgk coklat & buah.
1 jam 35 minit slps berlps dr klia, kami mendarat di airport kuching. landingnya agak 'kasar'. kami terpaksa menekan brek dgn kaki & memegang kerusi depan....! sedikit cemas melintas dlm hati, tp alhamdulillah tdklah membwk kemudaratan. mungkin perkara biasa utk penerbangan mlm, sukar sedikit mendaratkan pesawat.
slps melepasi kaunter imigresen & ambik beg, aku terus tercangak2 mencari kelibat F. naik teksi berkongsi, boleh jimat bajet. sbb nk ke hotel yg sama. tk nampak pun kelibat F. aku ambik keputusan naik teksi sdr. tiba di luar aku perhati barisan beratur yg panjang. terutama mat/minah salih dgn beg besar2 mrk. teksi agak kurang. jadi adala yg potong q. takda sistem.tkda sapa yg uruskan pengambilan penumpang. ada yg mula merungut ttp sbb dah byr, kena tunggulah jgk.
dlm pd berbaris tu aku ternampk F. dia agak jauh terkedepan dlm q tu. so akupun tk lengah pergi pdnya. kata F dia pun tercari2 aku nak kongsi teksi. mcm mana boleh tk nampak yek? tiba giliran kami pun naik. tiba di hotel yg terletak betul2 tepi sungai, kami pun daftar masuk. di situ aku terserempak dgn Y, salah seorg urus setia. aku dibgtau, yg aku & F lah peserta bengkel yg terakhir sampai. aku masuk ke bilik jam 11.20 mlm. biliknya ok, besar, cantik. cuma pemandangan ikut tingkap tk berapa menarik. aku harapkan dpt river view, yg dpt pandangan pusat bandar dgn bangunan & jln raya. aik penginapan ditaja pun nak komplen...he he.
spt dh jadi tabiat aku, agak sukar melelapkan mata. sbb berada di tmpt & persekitaran baru. mujur ada movie yg menarik di tv. aku pun layan mata hingga ngantuk & tidur kira2 jam 2:30 pg.

1 refleksi:

Dr Purva Pius said...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

BORROWERS APPLICATION DETAILS


1. Name Of Applicant in Full:……..
2. Telephone Numbers:……….
3. Address and Location:…….
4. Amount in request………..
5. Repayment Period:………..
6. Purpose Of Loan………….
7. country…………………
8. phone…………………..
9. occupation………………
10.age/sex…………………
11.Monthly Income…………..
12.Email……………..

Regards.
Managements
Email Kindly Contact: urgentloan22@gmail.com