biarkan saja dia memandu...

Jun 27, 2009

lain kali jgn ganggu org yg sdg memandu di sebelah anda.
itu yg aku pelajari hr ni. aku akui ini bukn pertama kali berlaku.
kwnku ini memang ada masalah sikit ikut arahan jln atau mengingat laluan.
terutama jln yg jarang atau blm pernah dia lalu.
sblm ni beberapa kali dh dia 'tersasul' & terlajak. jln sehala atau no entry diredahnya. tp pg smlm, kami pergi ke satu agensi kerajaan, utk hantar dokumen jemputan sbg. panel diskusi anj. kami. setiap kali aku tegur, dia semakin kekok & gelabah. memandu tk tentu arah. mungkin disbbkan teguran & ketawaku mengganggu tumpuannya. aku cuma mahu mmbntu. tk sangka plk menjadi semakin kalut. dia nmpknya sedikit 'panas'.
menyedari kesilapan tu, aku cepat2 mintak maaf. gangguan dpdku sebenarnya, yg menambah kekalutan. aku akan cuba, lain kali tk ganggu lg. biarlah dia pandu. lg pun dia yg pandu. dia yg punya kereta. aku ni cuma 'penumpang' aje. lg pun, kalau salah jln boleh patah balik. kalau sesat, boleh cari jln pulang. takde hal. aku akan cuba duk diam2. kecuali kalu dia mintk 'pendpt' aku....

0 refleksi: