perbualan anda ini akan dirakam...

Jun 18, 2009

perbualan anda ini akan dirakam untuk rekod dan latihan staf kami...
7:03pm
as***: slmt ptg. customer service as*** sedia bantu
aku: ptg smlm i install as***. i dh report customer service. diorg ckp within 24 hours dh boleh dpt siaran. tp sampai skrg ni, belum ada apa2 pun...
as***: boleh en. bagi tau acc. no. cik?
aku: baru pasang, mana saya tau acc. no
as***: ok. kalau mcm tu, beritau no IC en...
aku: ************
as***: nama en. *******. adakah en. ******** yg berckp ni?
aku: ye
as***: sebentar ya en. saya buat semakan....
(on hold. bunyi muzik....)
as***: hello en. kalau ikutkan maklumat kami. en. punya acc. sudah ada. maklumat pun dh terima...tp ada masalah sket en.
aku: apa masalahnya...smlm ckp cuma perlu activate je. 24 jam. skrg ni dah...erm.. 23 jam. nak tunggu cukup 24 jam ke?
as***: memang betul en. tapi ada masalah sket. kami kena maklum ke dept. lain utk activatekan. saya tk boleh activate dr sini.
aku: susah sgt ke nak activate. sistem canggih tkkan setakat nak activate pun pyh. you sendiri kata semua maklumat dh ada. masalah apa lagi?
as***: mcm ni la en. saya akan maklum pd dept. yg buat activation. dlm masa 24 jam, en. akan dpt siaran
aku: habis smlm. apa yg diorg buat? so, i kena tunggu another 24 hours la...tk boleh cpt lagi ke. sbb i dh tunggu sjk semlm...
as***: mintk maaf cik. itu prosedur standard kami. dlm masa 24 jam. tapi kami harap akan dpt buat secepat mungkin...
aku: saya tk faham kenapa payah sgt. bila you nk potong cepat je. bila byr lewat sket, caj tertunggak. takda pulak tunggu 24 hours. 24 minit lewat pun potong je...
as***: kami akan cuba encik. saya akan hubungi dept. yg uruskan activation.
aku: boleh i tau dgn siapa i berckp ni...
as***: *******
aku: ok *******. i akan call you balik kalau still tk dpt.
as***: terima kasih en.

7:50pm
tk sampai pun1 jam slps tu. sudah diactivatekan. dan siaran boleh ditonton....
kalau tk bertegas, mungkin kena tunggu 24 jam lagi.
cuba bayangkan kalau "perbualan ini tidak dirakam"
mesti bertekak jadinya...hu hu. yg jadik mangsanya mrk yg bertugas di customer service. sdgkn yg tk buat kerja ialah staf dept. lain.

0 refleksi: