beza kawan sebenar dengan kawanku

Sep 2, 2009

olh sbb dh masuk 1 sept. makanya bnykla bil yg luput tarikh bayaran.
aku sedar masih belum bayar ansuran kereta.
memang niatnya nk byr pg itu. tp hujan sepanjang pagi jd penghalang.
kira2 jam 2:00 langit masih mendung. masih ada tanda hujan nk turun lg.
aku gagahkan semangat, pergi ke bank. langkahku cepat-cepat.
nk guna khidmat mesin deposit & atm.
sampai di sana, barisan panjang di mesin atm.
hajatku nk keluar tunai dulu, lps tu baru bayar di mesin deposit.
ku kira duit yg ada di wallet. ok, cukupla utk bayar duit kereta.
bayar di mesin deposit dulu, lps tu guna atm utk keluar duit buat belanja harian.
slps selesai buat bayaran di mesin deposit (wp berkali2 duit direject) aku pun ikut barisan beratur di mesin atm.
bila tiba giliranku, mesin tk terima kad atm aku. sbb kad yg aku guna dpd bank lain, offline. tergendala.
aku pulang ke ofis dgn duit rm3 dlm wallet. nk byr duit tol pun tk lepas. nk ke bank lain, hujan dh mula turun. di ofis aku mintak 'jasa baik' kwn sepjbt yg baik hati, meminjamkan rm10. cukupla utk byr tol & lepas tu singgah di mana2 mesin atm dlm perjalann balik ke rumah nanti.

moral peristiwa ini: kawan kita lebih baik dpd mesin kawanku...he he

0 refleksi: