dua jawapan untuk soalan yang sama

Sep 29, 2009

sejak minggu lepas, sambungan internet di ofisku terputus. jadi kami terpaksa bergantung pd broadband kepunyaan sendiri. beberapa rakan & penulis mengadu yg e-mel mrk hantar 'melantun' semula. maknanya, kotak e-mel aku dh penuhla tu.
soalnya mengapa terjadi begitu?
1.
seorg staf menghubungi bhg yg bertanggungjwb membetulkan kerosakan & menyambung semula apa2 yg patut. katanya dia sudah menghubungi pihak terbabit, ttp memandangkan masih ramai staf bercuti raya, maka tdk ada juruteknik yg boleh dihantar utk membetulkannya.
ptg itu stafku memaklumkan perkembangan lain. katanya, seorg juruteknik sudah dihantar ttp tdk dpt masuk ke bilik terletaknya server utk dibaiki. puncanya, staf yg memegang kunci bilik tersebut masih bercuti raya. manakala ofis pulak tdk memiliki kunci pendua.
2.
dimaklumkan olh pihak terbabit bhw, kerosakan sambungan internet ke ofis kami berpunca dpd kerosakan saluran kabel fiber optik yg terputus akibat kerja pembinaan bangunan berhampiran ofis kami. kami juga dimaklumkan kerja memulihkan kabel dijangka memakan masa seminggu. kerja pembaikan sdg giat dijlnkan.

dua jawapan berbeza utk soalan yg sama. sama ada boleh terima kedua2nya. terima salah satu. atau tolak kedua-duanya. . .

0 refleksi: