bulan puasa, bulan hibernasi

Sep 7, 2009

pagi sabtu aku di telefon olh seorg stafku.
tujuannya utk memberitahu yg masalah van kompeni dh setel. dia sebenarnya tkde kena mengena pun dgn hal van. tp sikapnya tu harus dipuji.
dia bwk kwnnya seorg mekanik utk membaiki van yg sudah hampir seminggu tdk bergerak ke mana2. masalahnya hanyalah bateri yg dah 'kong'. bukannya masalah besar sgt.
segala2nya bermula sjk selasa lps. staf marketing yg jg merupakan driver van mengadu yg van kompeni rosak. pagi itu dia menemui aku, katanya minta kebenaran tukar bateri kereta. aku kata tukar aje la. dua hari kemudian bateri masih belum ditukar. dia mengatakan bukan sj masalah bateri ttp jgk masalah starter. mcm tau2 aje, mungkin dia pernah jd mekanik kot. cuma jika masalah begitu, van terpaksa ditunda ke bengkel. masalah lain plk timbul krn utk ditunda, van memerlukan insurans. aku difhmkan yg insurans tdk ada dlm simpanan kami. jadi van tsbt tersadai hingga jumaat. masing2 buat tk peduli je.kalaulah boss ada tentunya mrk tk biar van begitu. pasti berkejar ke sana ke mari atasi masalah, maklumla nanti boss nampaklah diorg prihatin & rajin buat kerja.
lebih memeningkan aku, apa tindakan pegawai marketing? asyik buat temu janji luar je...hasilnya camane? buat brosur pun dh berbulan2 tk siap...masalah van pun, pejam mata aje.
entahlah, aku dibgtau yg bhg marketing tkde sebarang aktiviti. alasannya sbb bulan puasa. tk pernah plak aku dengar di mana2 pun aktvt marketing dibekukan sempena bulan puasa. yg pastinya bulan ni gerentilah sales target mrk tk dpt capai.
apa nak kisah alasan dh ada, bulan puasa!

2 refleksi:

tdevaraj said...

kau editorial kan? apa kata editorial pun berhibernasi :)

tg shaaban said...

editorial sentiasa ada kerja malah tk menang tgn. kalau mrk hibernasi, habisla...