~ sms tak boleh diharap lagi... ~

Aug 3, 2010

aku ada masalah. ianya berkait dengan henset.
bukan sebab henset ku rosak. tapi ada masalah penerimaan mesej sms.
sejak beberapa hari lepas, aku terima mesej lewat.
mesej-mesej sms yg diterima pada waktu petang sebenarnya dihantar pada sebelah pagi.
mesej sms yg dihantar pada tengah hari, hanya aku terima di sebelah malam.

ini menimbulkan kekeliruan. malah dalam hal lain menyebabkan ada yg kecil hati. mungkin kalau tak ditangani boleh membawa kepada ketegangan hubungan.
macam mana kalau berlaku kes kecemasan?
sampai begitu sekali pengaruh sms!

pada awalnya aku tidak berasa akan 'kepincangan' itu. hinggalah timbul keraguan padaku bila melihat sms perincian masa yg dihantar.
anehnya, tidak semua sms yg dihantar, lewat diterima.
ada sesetengah sms, aku terima macam biasa. selang beberapa saat selepas dihantar.

ada seorang rakan mungkin tersinggung kerana aku tidak membalas sms yg dihantarnya pada sebelah pagi. sedangkan aku tidak menerimanya. padanlah, apabila aku menghantar mesej padanya, langsung tidak dibalasnya. mungkin kerana 'balas dendam' sebab aku tidak membalas smsnya yg terdahulu...

aku sudah pun menghubungi penyedia khidmat telefon ini dan membuat aduan. tapi sehingga malam tadi masih aku terima sms yg lewat diterima. manakala ada sms yg takde sebarang masalah.
pagi ni aku dah buat aduan sekali lagi.
apa sebenarnya yg berlaku? masalah henset aku atau masalah teknikal di pihak penyedia khidmat telekomunikasi?

0 refleksi: