~ cakap ulang-ulang, ulang-ulang cakap ~

Aug 26, 2010

seingat aku sepanjang bekerja di kompeni ni, aku tak pernah ingkar arahan.
kenapa pulak sekarang aku perlu bertindak sebaliknya?
tak tahu kenapa, ianya terjadi jugak hari ini.
memang aku tak suka kalau orang bercakap sinis. aku juga tak suka kalau orang cakap benda yg sama secara berulang-ulang. aku dah faham, maksud dah sampai, jadi tak payah ulang...

cuti aku sudah pun diluluskan sejak seminggu lepas
cuti jumaat bersambung (cuti nuzul quran di selangor) bersambung ke 31 ogos, merdeka.
aku dah berjanji dengan wifey & anak-anak untuk balik kampung berbuka puasa dengan mentua aku. mereka seronok nak balik kampung.
lagipun raya kali ni kemungkinan besar, aku tak dapat cuti raya. berkorban lagi seperti tahun lepas.
malangnya, perjumpaan dengan ceo yg dijadualkan pada minggu depan telah dipercepatkan ke tarikh lebih awal. bertembung dengan cuti aku. jadi aku terpaksa menerima hakikat yg cuti aku perlu dibatalkan. ok, aku faham. aku terhimpit dalam situasi yg kurang menyenangkan. tapi aku pilih periuk nasi aku dulu. tak payah nak ingatkan aku. aku tahu tanggungjawab itu.

aku dah pun diingatkan semasa mesyuarat berlangsung semalam akan keperluan cuti itu dibatalkan. ok. dah maklum. tak payah cakap pun aku akan buat. tapi bila dah cakap aku anggap itu sebagai mengingatkan aku sahaja.
tapi pagi ini aku diingatkan sekali lagi akan keperluan pembatalan cuti. perlukah?
aku memang dah berkira-kira untuk membatalkan notis cuti online itu pagi ini. malah aku dah bertanyakan caranya daripada rakan sekerja.
peringatan yg berkali-kali itu menyebabkan aku sedikit 'terganggu'.
jadi, hari ini dalam sejarah, aku ingkar arahan.
aku akan bercuti jugak, tapi dalam masa sama, akan tetap hadir dalam pertemuan dengan ceo itu. itu yg aku cakap tadi pada orang yg mengingatkan aku berulang-ulang itu.
aku tinggalkannya dalam keadaan terpinga-pinga mencari jawapan aku yg kabur itu...
rasakan!

4 refleksi:

tdevaraj said...

mesti bos you orang tua kan? Itu stail orang tua lah, suka sangat mengulang dan anggap orang lain tak tahu apa-apa

editor kampung said...

ada perkara yg tak perlu diulang. bila org dah kata ok atau ya, maknanya mereka dh fhm la tu. tak perlu ulang2 esp hal yg sensitif mcm cuti...he he

tg shaaban said...

TD,
ada ke aku mention sape2, tkde pun...ha ha

EK,
cuti dh lulus, kita dh plan. mmg sakit hati bila org ulang2

tdevaraj said...

aku baca yang tersirat sekali :)