~ pusing-pusing, kepala pusing ~

Aug 24, 2010

susulan daripada pertemuan dengan ceo, aku diminta mengatur pertemuan untuknya bertemua dengan staf kompeni kami.
aku disuruh berhubung dengan pegawai khasnya.
pagi tadi sebelum menghantar cadangan tarikh pertemuan, aku maklumkan hal ini kepada boss.
boss takde halangan akan cadangan itu. suruh aku aturkan.
jadi aku pun hantarkan e-mel kepada pegawai khas ceo menyatakan cadangan tarikh mengikut cadangan kelapangan jadual ceo.
selang beberapa jam kemudian, e-mel yg kuhantar masih belum dijawab.
dalam tempoh waktu tersebut, semua staf diminta menandatangani surat edaran makluman daripada boss.
aku sedikit terkejut, kerana makluman itu berhubung makluman tarikh pertemuan dengan ceo.
aku tidak pasti dari mana pengesahan tarikh itu dibuat. yang sebenarnya agak tersasar daripada tarikh yg aku cadangkan itu.
mungkinkah boss dihubungi sendiri oleh ceo tanpa melalui pegawai khasnya?
atau boss menghubungi terus ceo tanpa melalui pegawai khas itu?
kedua-duanya ada kemungkinan.

aku sedikit musykil sebenarnya, kenapa aku dan pegawai khas itu yg sepatutnya menguruskan hal ini tidak diberitahu atau dimaklumkan terlebih dulu.
tapi tak kisahlah, asalkan pertemuan yg dirancang itu tetap berlangsung.
aku mengambil sikap positif.

****

petang ini. jam 3:30 petang tadi aku terima maklum balas e-mel yg aku hantar kepada pegawai khas tersebut.
dalam e-melnya dia menyatakan tarikh pertemuan itu.
awal seminggu daripada tarikh yg dimaklumkan dalam surat edaran boss pagi tadi.
apa sebenarnya berlaku?
aku cuma memanjangkan e-mel itu kepada boss untuk makluman dan perhatiannya.
aku sedang tunggu reaksi boss.
sehingga entri ini ditulis, aku masih menunggu maklum balasnya.

0 refleksi: