~ kirim salam aje ~

Aug 2, 2010

"nak kirim apa..." tanya wifey sehari sebelum dia berlepas ke jakarta.
entah. aku tak terfikir pun.
bagi aku tak harap apa-apa pun. dapat sehelai t-shirt bertulis jakarta pun dah cukup bagi aku.
soalan yg simple begitu pun biasanya susah nak dijawab.
soalan yg serupa juga ditanyakan oleh kawan-kawan atau saudara mara yg nak pergi bercuti atau melancong ke sesuatu tempat.
ada yg bertanya secara ikhlas. tapi ada juga bermaksud sebaliknya. iyalah, kalau nak kirim kenalah dihulurkan dengan wang juga. takkan nak 'kirim air liur' aje, kata sinis mereka.
kalau begitu, lebih baik tak payah tanya la.
pergi saja secara senyap-senyap.
tapi kalau orang lain tak tahu kita melancong atau bercuti, tak lengkap pula.
tak glamor...!
biasanya kalau aku nak melancong atau pergi bercuti di mana-mana, aku buat senyap je.
kalau ada bajet lebih, aku belilah ole-ole atau cenderahati untuk kawan-kawan atau sedara mara.
maklumlah, biasanya bajet aku ketat sikit.

0 refleksi: