~ teka-teki ~

Aug 20, 2010

petang tadi kak sekretari datang memaklumkan pesanan pada aku.
katanya ada panggilan urgent daripada pegawai khas kepada CEO kompeni aku.
dia cuba telefon talian terus aku, tapi aku tak jawab.
sebenarnya bukan aku tak jawab. aku tengah menjawab telefon di talian satu lagi.
so, dia tinggalkan pesanan pada kak sekretari.
jadi sebaik dapat tahu, aku pun telefon balik pegawai khas itu.
aku kenal dia. dia pun kenal aku.
tapi dalam hati tertanya-tanya jugak ape halnya.
tak pernah aku ada kaitan langsung dengan CEO walaupun dah lama aku kerja di sini.
panggilan aku segera dijawabnya.
selepas perbualan pendek yg standard, bertanyakan khabar, dia menyampaikan berita:
"datang ke bilik datuk CEO hari isnin 23 haribulan ni. memanglah awal sikit. tapi datuk yg mintak"
aku sedikit tersentak. menahan nafas. tapi cuba kontrol macho.
"apa halnya J..."

jeng jeng jeng.....!

0 refleksi: